diumenge, 26 de juny del 2011

5 hores

Són les que he dedicat, un dissabte a la tarda, a obrir les orelles, els ulls i el cap per anar una mica més al fons de tot el que s'està coent "allà fora" mentre molts, començant per mi mateixa, anem repetint per enèsima vegada que "el món financer és tan abstracte per mi...No hi entenc res de res, no sé què puc fer per canviar tot això", etc. etc.

Les desglosso:

-dues hores per escoltar aquesta conferència del Joan Antoni Melé, subdirector de la banca ètica Triodos. És cert que de vegades utilitza la ironia amb un to per mi potser una mica desproporcionat, és cert que de vegades sembla que hagi estat víctima d'una revelació mística, però de debò que el missatge de fons hi és: útil, coherent i realista.

http://www.youtube.com/user/triodosbankspain?v=7ZcQZKj94vY&feature=pyv&ad=10079988110&kw=banca

-dues hores per veure Inside Job. La tenia pendent de feia mesos i per fi he trobat el moment per posar-m'hi. El millor, per mi, és el nerviosisme que desprenen molts dels entrevistats en les respostes. Amb la mirada i el balbuceig verbal ho diuen tot!

-una hora per navegar per Internet: Triodos Bank, Let's Make Money (l'altra pel·lícula que complementa a la perfecció Inside Job i de la qual només he pogut veure fragments al Youtube) i altres webs relacionades amb iniciatives per canviar el sistema poc a poc i amb bona lletra.

Evidentment, em queden moltes hores per fer deures, ara, i sóc conscient que tots no els podré fer. Per por, per inseguretat, per poca valentia...

En tot cas, aquesta era i és una altra assignatura pendent als meus prestatges, i començo a fer-hi espai.

Acabo agraint de tot cor a la Maria, la Mercè, la meva mare i el meu germà que insistissin tant perquè em posés al dia. Moltes, moltes gràcies.

Continuarà, espero...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada