dimecres, 2 de novembre del 2011

Mal de nit / Carta a un poeta

Fa temps escrivia la meva "Carta a un jove poeta", dedicada al meu germà Eloi després que li atorguessin el XVI premi de poesia Miquel Martí i Pol pel seu poemari Mal de nit. El recull ja ha estat publicat.

Avui no escric a un jove poeta. Avui escric a un poeta. Jove, potser. Però poeta, en el sentit més pur de la paraula.

El teu Mal de nit és una gran, grandíssima aportació literària al panorama de la poesia en català. I no em fa cap mena de vergonya dir-t'ho. M'és igual que l'Eloi Babí sigui el meu germà. O, més ben dit, no m'és gens igual, sinó que després d'haver llegit la teva poesia dic en veu ben alta que estem davant d'un poeta en majúscules.

Als altres, tampoc no em fa vergonya dir-vos que llegiu Mal de nit. Llegireu poesia. De molta qualitat.

Un tastet?


MIRATGE

Somio en nosaltres les nits de naufragi
i suplico per als dos auxili i tendresa
abans que el destí ens faci insalvables,
abans de l'estrall de l'amenaça.
Mentrestant
la paraula callada et segueix estimant,
dolcíssim miratge del nostre futur
que vull amb dolor darrere el silenci.
Així et mantinc, al present fràgil
i al pensament, mentida antiga
que em sobreviu abans d'enfonsar-me
a l'abisme opac de la realitat.

GENETS DEL XXI

La llum abandona el món.
Set genets porten malson
en un sord, mortal galop
final, termini de la por.

Vinguts en fosc de qui sap on.

EN TU L'ONADA

L'essència ets tu.
En tu l'onada.
Jo només sóc una àncora vella
cansada i feixuga al fons de la mar.

És l'aire qui t'abriva,
el sol i el migdia.
Mestressa sinuosa al cor de la llum,
navegues desperta la barca gosada
que solca valenta els camins de la sal.

L'essència ets tu.
En tu l'onada.
Jo dormo un son com d'àncora vella
caigut en un somni de quietud oxidada.



(L'acte de presentació del llibre es farà el proper dimecres dia 16 de novembre al Museu d'Art de Cerdanyola del Vallès a dos quarts de vuit del vespre)

3 comentaris:

  1. uau! no sabia que el teu germà fos poeta. Sóc un neòfit ignorant en el gènere, però el primer m'ha encantat. Felicitats al brother, i a tu per la part que et toca!

    per cert, per a mi era un honor ser un "prestatge remenat".;)

    ResponElimina
  2. Estimat Gat Bru,

    gràcies per la teva valoració. I pel que fa als prestatges remenats, ordenant-ne un em vaig carregar els altres! Ja tornen a ser al seu lloc, perdó per haver fet tant de dissabte sense saber-ho!

    ResponElimina
  3. A veure si et faas una ressenay i afegim una altra dimensió a Kozmic :)

    ResponElimina