dimecres, 16 de desembre del 2009

Calendaris


Amunt, avall, llums, gent carregada de paquets, reclams comercials per tot arreu, nanos embolicats amb gorros i bufandes, els no tan nanos també, trànsit, soroll, música, voreres atapeïdes... us sona?

El calendari nadalenc obliga! Però obliga ben a gust, què caram!

I sí, tots tenim un racó una mica menys nadalenc a dins, ja sigui per alguna absència, algun rebot personal amb el món mundial o algun forat al cor difícil d'omplir amb superficialitats. N'estem envoltats, de superficialitats. Tot l'any. Només que ara ens les emboliquen amb paper de regal.

Malgrat tot, malgrat el bombardeig publicitari, malgrat les imposicions comercials i malgrat l'absurditat que viu el planeta en general, jo li faig l'ullet al calendari.

Aviat passarem full i en trobarem un de nou, de calendari. El del 2010. Qui sap el que ens reserva... mentre no hi arribem, us desitjo de tot cor a totes i tots uns molt bons dies prenadalencs, unes bones festes i un bon exercici de balanç de l'any 2009. Segur que si busqueu bé, per petita que sigui, hi ha alguna petita gran alegria per recordar-lo!

Al sac de les tristeses hi farem un llaç, mentrestant, esperant que cicatritzin amb el temps, almenys. Humanament, potser no som capaços de més.

Per part meva tanco la paradeta fins la tornada!

Ens retrobem el gener de 2010?

4 comentaris:

  1. Veig que no et fan gaire gràcia aquests dies!!
    Jo aquest any m'ho estic passant pipa preparant les festes. Estic gaudint del descobriment de les festes des d'un punt de vista d'una nena de 3 anys. I només puc dir que és fantàstic, màgic, bonic i amb molta il·lusió.
    Aquestes festes són per que les visquin els nens, i els grans només em de posar-hi una mica de ganes.

    Et desitjo un millor 2010!! L'any que deixem enrere, crec que ha estat dur per tothom.

    ResponElimina
  2. Per cert, de l'Anna Gavaldà vaig començar a llegir "El consol", però havia d'estar tant atenta a les converses de tots, que em perdia molt. Te una manera d'escriure molt peculiar. Crec que escriu igual que parla.
    N'has llegit algun traduït al català? és que crec que la seva peculiaritat fa que el llibre no estigui ben traduït. Bé, a veure si m'inspiro i li dono una segona oportunitat al llibre.

    ResponElimina
  3. I tant que em fan il·lusió, Gemma! Per això li faig l'ullet al calendari! :-)

    Molt bones festes per a tu també! Ens veiem el 27, oi?

    ResponElimina
  4. No he llegit cap llibre de l'Anna Gavalda en català, no... Però segur que tens raó amb això que comentes de les traduccions! De tota manera, per començar et recomano altres llibres d'ella. En parlem el 27!

    ResponElimina