dimecres, 25 de novembre del 2009

Les germanes Mirabal


El 25 de novembre va ser declarat dia internacional contra la violència de gènere el juliol de 1981, en el context del primer Encuentro Feminista de Latinoamérica y del Caribe celebrat a Bogotà (Colòmbia) el juliol de 1981.

En aquesta trobada les dones van denunciar la violència de gènere en l'àmbit domèstic i la violació i l'assetjament sexual en l'àmbit dels governs, incloent-hi la tortura i els abusos que patien moltes presoneres polítiques.

Es va escollir aquest dia per commemorar el violent assassinat de les germanes Mirabal (Patria, Minerva i Maria Teresa), tres activistes polítiques assassinades el 25 de novembre de 1960 en mans de la policia secreta del dictador Rafael Trujillo a la República Dominicana.

Els seus cadàvers destrossats van aparèixer al fons d'un barranc. Per al moviment popular i feminista de la República Dominicana, històricament, aquestes dones han simbolitzat la lluita i la resistència.

El 1999, l'ONU va donar caràcter oficial a aquesta data.

Avui, doncs, vull retre un humil homenatge a les tres germanes i a totes les altres dones i persones que han patit abusos de tota mena.

4 comentaris:

  1. AL llegir el comentari m'ha vingut al cap "La maravillosa vida breve de Oscar Wao" de Junot Díaz. Poder t'agrada. Tens la ressenya al Kozmic, a mi em va encantar.

    ResponElimina
  2. Montse, gràcies pel "post", a vegades els dies internacionals s'acumulen i està bé aturar-se i pensar com sorgeixen i per què és important continuar commemorant-los.

    ResponElimina
  3. Hola bonica!!
    La setmana passada vaig topar amb el teu blog. Estic contenta de poder llegir les històries d'una altre dona.
    No m'agraden massa els "dia de" i tampoc m'agrada massa l'excessiva protecció de la dona. M'agradaria començar a sentir que parlem de persones. Crec que és la manera més fàcil d'aconsseguir la tant volguda igualtat.
    Això si, la gent que maltracte els haurien de passar per algún centre de salut mental a la fi de poder controlar els seus impulsos.

    ResponElimina