divendres, 9 de setembre del 2011

Converses

El gust per una bona conversa. Aquesta és la resposta que he donat a la pregunta "Què és el que més t'agrada d'aprendre llengües?" que m'han fet recentment.

I m'he recordat de la Carmen Martín Gaite, que citava l'altre dia, i el seu monotema literari: la comunicació, el fil que no es perd entre humans que parlen entre ells, el gust per la "retahíla".

I m'he recordat d'aquesta frase que cito a banda del poeta Paul Matthews, sobre la casualitat que el gust i la parla coincideixin en un espai tan petit com la boca.

I m'he recordat de la pel·lícula Last Night (i d'algunes altres, com ara Before Sunset, Before Sunrise o la clàssica Sleuth, d'en Mankiewicz), on tot es basa en converses.

I m'he recordat de tantes i tantes vetllades on la sobretaula i la conversa que s'hi ha generat ha estat el millor de l'estona compartida.

I, ja que no puc mantenir una conversa ara mateix amb vosaltres per parlar-ne, m'he decidit a deixar-ho escrit en unes quantes ratlles.

2 comentaris:

  1. És una mica d'autobombo, però vaig escriure un post semblant fa un temps:

    http://elblocdemrkelso.wordpress.com/2008/05/14/converses-mes-o-menys-interessants/

    ResponElimina
  2. Res d'autobombo, al contrari, Jeffrey! Si l'hagués llegit abans (no sé per quins set sous se'm devia escapar, ja que em compto entre les seguidores del teu bloc) l'hauria citat al principi, el teu post! Gràcies per ser del club de fans de les bones converses, doncs!

    ResponElimina