dissabte, 10 d’abril del 2010

Flors


L'altre dia, en un tros de terra despullat de prop de l'escola on he treballat fins abans de les vacances, un home plantava flors. L'endemà, en passar-hi altra vegada, uns pètals minúsculs d'un color lilós començaven a treure el nas. Un fet tan insignificant com aquest em va fer somriure durant tot el trajecte fins a casa, que dura aproximadament una hora i vint minuts.

El meu darrer dia a la feina en qüestió, uns alumnes de l'equivalent al nostre batxillerat van entrar a classe amb un ram de flors grogues collides del jardí de l'escola ficades dins d'un pot amb aigua. Vaig anar fins a casa amb el pot de vidre a la mà, sense deixar-lo ni un instant, mirant de no tombar-lo i a risc de semblar mig boja als altres passatgers del tren i vianants dels carrers que vaig recórrer.

Abans d'ahir, en uns balcons del centre de Fribourg van reaparèixer els testos a vessar de flors que havien decorat la ciutat des del juliol del mes passat, quan vaig aterrar-hi per viure-hi, fins aproximadament mitjans d'octubre.

Aquest matí, al mercat de Berna, em passejava entre parades i parades de plantes, flors, ornaments primaverals diversos i estris de jardineria de tota mena.

És el meu cantó més femení, segurament. És el meu vessant més cursi, segons com s'interpreti.

És la meva debilitat: les flors em tenen el cor robat.

1 comentari:

  1. les flors són alegres, boniques i de colors! les flors ens agraden! a mi m'encanten! i m'encanta plantar-les i que creixin, m'encanta plantar-les i pensar: "per què no creixen?", que també em passa. m'encanta fotografiar-les, imprimir les fotos i decorar-me la casa. m'encanta ensumar-les. m'encanta que me'n regalin. m'encanta regalar-ne. m'encanta passejar per jardins florits i sentir l'olor de primavera. m'encanta el perfum que tenen i el bon rotllet que em donen.

    ResponElimina